Kriget mellan Ryssland och Ukraina

Jag hoppas att jag har fel men Polen verkar förbereda sig för att utvidga kriget. Det här har vi hört ett tag. Samtidigt är ju krigshetsen i Sverige i full sving sedan februari 2022 (dessförinnan 2 år med politiskt definierad pandemi). Sverige vill verkligen vara med på plats i Baltikum från början av 2025 (och vi kan bli bombade med missiler om det verkligen smäller).

Först verkar man leda Ukraina till slakt. Nu verkar polackerna göra sig redo.
 
Jag hoppas att jag har fel men Polen verkar förbereda sig för att utvidga kriget. Det här har vi hört ett tag. Samtidigt är ju krigshetsen i Sverige i full sving sedan februari 2022 (dessförinnan 2 år med politiskt definierad pandemi). Sverige vill verkligen vara med på plats i Baltikum från början av 2025 (och vi kan bli bombade med missiler om det verkligen smäller).

Först verkar man leda Ukraina till slakt. Nu verkar polackerna göra sig redo.
Vart har du hört att Polen tänker lägga sig i kriget? Då måste Polen räkna med att Ryssland inte kommer köra konventionell krig mot Polen och det är helt förståeligt.
 
Väst har skickat fler vapen och ammo till Ukraina än vad Nato själv har i lager. Alltså, om Nato och Ryssland gått i krig med varandra utan kärnvapen skulle Nato inte klara av Ryssland. Dessutom hade Ukraina mer än 600.000 soldater i sin armé, det är mer än något annat land i Europa. Mot dem gick ryssarna in med ca 90.000 man. Ukraina borde klarat detta lätt med den stora armén men de klarade det inte alls. Vi skall också komma ihåg att de som egentligen krigar för Ryssland är Ukrainare från utbrytarregionerna.
För två år sedan sade experter i väst att Ryssarna snart har slut på stridsvagnar, de sade att deras robotar snart är slut, de sade att folk snart gör uppror i Ryssland och mycket mer. Nu, efter några år av krig vet vi att allt det var skitsnack. Dessutom har Ryssland trupper i Syrien. Om Ryssland var så illa ute som väst hela tiden snackat om skulle de inte kunna ha trupp i Syrien.
Och hur många gånger hade Putin cancer och att hans dagar var räknade?

Så kan svenska vagnar avgöra strider i Ukraina​


Men verkligheten säger något annat,


In several months of hard fighting, the 21st Brigade—Ukraine’s unique “Swedish brigade” that mostly operates vehicles from, you guessed it, Sweden—lost at least seven of its 10 ex-Swedish Strv 122 tanks, which are variants of the German Leopard 2A5.


Det har avgjorts Aftonbladet, dags att vakna upp och skriva sanningen för en gångs skull eller ska ni fortsätta ljuga trots sanningen?
 
Vart har du hört att Polen tänker lägga sig i kriget? Då måste Polen räkna med att Ryssland inte kommer köra konventionell krig mot Polen och det är helt förståeligt.

Det är en viss dam som även träffat en viss CIA i Moskva. Han besökte henne där. Har följt henne litegrand och hon rapporterar mycket om Polen. Jag är paranoid nuförtiden. När man uppger namn på personer på youtube försvinner de snart. De torde vara en enorm nagel i ögat på makten. Eller äh det här är "Throughtheeyesof" som hon kallar sin kanal. Vi vet att krigshetsen samtidigt är stark i Sverige och regeringen har planerat en svensk styrka på 800 man i Lettland 2025. Tydligen är stämningen i baltstaterna också uppskruvad. Vi får se hur det fortlöper. Jag hoppas annars att Ryssland avslutar allt i Ukraina så att Sverige, Polen och baltstaterna får skälla hur mycket de vill utan att det spelar någon roll.
 
Felaktivt skrivet ovan. Hon träffade nyligen den fd CIA-mannen Larry C Johnson i Moskva. Inget topphemligt möte precis, de satt på ett fik eller i en bar och filmade sig själva när de pratade med varandra.
 
Det är osmakligt med nidbilder på Putin där han jämförs med Adolf Hitler. Ryssarna slogs som bekant för sin existens just mot Nazi-Tyskland och det är Ukraina som har kvar sitt nazi-problem, som de inte uppfattar att vara ett problem. Vidare hade ju Vladimir Putin en äldre bror som dog i Leningrad när Tyskland och Finland inneslöt staden mellan 1941 och 1944 och lät befolkningen där inne svälta (får mig att tänka på israelerna idag när de för krig i Gaza).

Fascinerande med krigshetsen i väst och synnerhet i Sverige är att den är olik de flesta andra krig fast med ett undantag. Jag känner igen hetsen och det uppiskade hatet från jugoslavien-krigen på 90-talet. På den tiden fanns det ett hat i Sverige särskilt mot Serbien. Nu är det mot Ryssland. Det är pk att hata Ryssland så på Facebook publiceras olika nidbilder på Putin. Facebook, det är där jag själv svarar på bilder på särskilt ryskt flyg med hjärtan. Hatare svarar med flabbande gubbar och tycker att de flesta fina bilderna är på nedskjutna ryska plan. Men i stort går det ypperligt för Rysslands flygvapen. De har sin svartahavs-flotta kvar då jag samtidigt undrar om den ukrainska svartahavsflottan ens finns kvar någonting av, eller som det är med den polska under andra världskriget när två stycken av deras u-båtar tog skydd i Sverige och internerades i mälaren.
 
Senast ändrad:
Farhågorna är (detta är inte mina egna tankar men jag delar dem) att F16-plan placeras i Polen och i Rumänien, flygplanen används mot ryssarna i Ukraina, ryssarna slår till mot dessa baser, NATO är i direkt krig mot Ryssland. För svensk del torde vi bli bombade med missiler och våra kraftverk och en del broar och industrier - och regementen - skulle bli måltavlor. Skulle ryssarna misslyckas står användandet av kärnvapen för dörren.

Jag är inte kolugn eftersom väst, särskilt USA, Frankrike, Polen och baltstaterna verkligen smider planer om att hitta på de här sakerna och Sverige de pk-idioterna verkar vara med på upplägget. Som tur är saknar Macron stort folkligt stöd eller ett stöd från franska militären.
 
NATO-muppar försöker göra sig lustiga över något påstående att Ryssland skulle ha tagit hela Ukraina på 3 dagar (!) eller var det Kiev på 3 dagar (!). Jag undrar varifrån det här påståendet kommer för det kan inte komma från rysk sida iallafall. Ryssland har inte genomfört något blixtkrig som en hel hop tydligen förväntat sig att de skulle ställa till med. Styrkan ryssarna satte in i februari 2022 var liten, den var på 190 000 man. Antalet stridande soldater var 90 000. Man gick in i en stor stat från norr, öster och söder. Varför skulle man då ha kläckt ut sig "vi tar över allt och det kommer att ta oss 3 dagar". Inte ens Stålmannen hade mäktat med det.
 
Zelensky och Putin är lika långa men en lång rad NATO-muppar kallar Putin för "dvärg" (han är 7 cm längre än skådesspelaren Michael J. Fox och Fox är ingen dväerg han heller). Storbritanniens premiärminister Rishi Sunak är lika lång, eller kort, som Zelensky och Putin är. Signaturen Bobbyoi på ett visst annat forum säger sig fortfarande inte "förstå" Rysslands protester mot NATO-utvidgningen när det gäller Ukraina. Det var faktiskt detsamma med Georgien. Ryssland vill inte bli omringade av NATO och vill behålla sin självständighet som stat. Oligarkerna i väst kan dra åt helvete istället för att dra nytta av Rysslands naturresurser och göra ryssarna fattiga. Men det var inte den offentliga anledningen till Rysslands protester. NATO-mupparna envisas med att kalla NATO för försvarsallians och bara kriget mellan Ukraina och Ryssland visar att organisationen är en krigsorganisation. Annars skulle man inte blandat sig i ett krig man inte har att göra med och inte bara blanda sig i, både EU och NATO är nödvändiga för att Ukraina ens ska kunna fungera sedan 2014. Krig är dumt och den läxan borde NATO-mupparna ha lärt sig vid det här laget.
 
Hur som helst så går det framåt för Ryssland och bakåt för några.
NATO-muppar försöker göra sig lustiga över något påstående att Ryssland skulle ha tagit hela Ukraina på 3 dagar (!) eller var det Kiev på 3 dagar (!). Jag undrar varifrån det här påståendet kommer för det kan inte komma från rysk sida iallafall. Ryssland har inte genomfört något blixtkrig som en hel hop tydligen förväntat sig att de skulle ställa till med. Styrkan ryssarna satte in i februari 2022 var liten, den var på 190 000 man. Antalet stridande soldater var 90 000. Man gick in i en stor stat från norr, öster och söder. Varför skulle man då ha kläckt ut sig "vi tar över allt och det kommer att ta oss 3 dagar". Inte ens Stålmannen hade mäktat med det.
Låt dessa skitstövlar komma med vilka lögner de vill. Deras största nyhetskälla är Aftonbladet som skriver en gång i timmen hur bra det går för Ukraina och hur Ryssland håller på faller samman.

Men den verkligheten jag befinner mig i och den overklighet som Aftonbladet säljer till dessa förlorade själar kommer en dag bli deras mardröm.

Här är sanningen om kriget just nu:

Ukraine is at great risk of its front lines collapsing​

According to high-ranking Ukrainian officers, the military picture is grim and Russian generals could find success wherever they decide to focus their upcoming offensive.

Det är det här jag sagt hela tiden till svenska folket, svenska medier för er bakom ljuset och ljuger er rakt i ögonen utan att skämmas.
 
Zelensky och Putin är lika långa men en lång rad NATO-muppar kallar Putin för "dvärg" (han är 7 cm längre än skådesspelaren Michael J. Fox och Fox är ingen dväerg han heller). Storbritanniens premiärminister Rishi Sunak är lika lång, eller kort, som Zelensky och Putin är. Signaturen Bobbyoi på ett visst annat forum säger sig fortfarande inte "förstå" Rysslands protester mot NATO-utvidgningen när det gäller Ukraina. Det var faktiskt detsamma med Georgien. Ryssland vill inte bli omringade av NATO och vill behålla sin självständighet som stat. Oligarkerna i väst kan dra åt helvete istället för att dra nytta av Rysslands naturresurser och göra ryssarna fattiga. Men det var inte den offentliga anledningen till Rysslands protester. NATO-mupparna envisas med att kalla NATO för försvarsallians och bara kriget mellan Ukraina och Ryssland visar att organisationen är en krigsorganisation. Annars skulle man inte blandat sig i ett krig man inte har att göra med och inte bara blanda sig i, både EU och NATO är nödvändiga för att Ukraina ens ska kunna fungera sedan 2014. Krig är dumt och den läxan borde NATO-mupparna ha lärt sig vid det här laget.
Dem som försöker håna Putin att han är kort eller något annat är personer som har någon missanpassning. Du säger det rätt bra, skulle Zelensky vara längre? Macron? Hur lång är vår statsminister Uffe? De som använder tillmälen är oftast de själva som har ett handikapp och försöker projektera det på andra för att må bra.
 
Det är det här jag sagt hela tiden till svenska folket, svenska medier för er bakom ljuset och ljuger er rakt i ögonen utan att skämmas.

Japp. Fast min mor hävdar att hon "blir informerad" och hon låter sig informeras precis varje dag. Min kusin säger sig "hänga med" och konsumerar samma saker plus Sveriges Radio och BBC. Jag tar mig alltid för pannan och det är människor 55+ och 80+ vi talar om. Jag är helt fascinerad på ett dåligt sätt. Är det förvånande att mor hatar Putin och kusinen omfamnar NATO med ett halleluja? Något som slår mig är att det där politikerföraktet verkar ha försvunnit och istället låter alla svenskar som EU, militären och de politiker och journalister som planterar in sin världsbild in i hjärnan på dem. Det är sorgligt eller är det inte tragikomiskt? Apropå är talet om "de asiatiska horderna" man kan få höra om ryssarna exakt det språkbruk herr Joseph Goebbels själv höll på med. Jesus.
 
Sedan Rysslands upptrappning för lite drygt 2 år sedan: Ukrainas militära katastrof och NATOs fiasko. Europas tilltagande ekonomiska nekymmer som man ställt till med självt. Europa behöver bra och ganska billig energi från Ryssland och den förbindelsen har man självmant brutit och inte ersatt med någonting som duger lika bra. Amerikanska gasleveranserna ska ha sinat och det rör sig än då om dyrare energi än den Ryssland erbjudit.

Sverige som den senaste NATO-medlemmen verkar vara med på Frankrikes noter att skicka trupper till västra Ukraina. OM europeerna vågar göra det här vet de om att Ryssland kommer att slå till. Då ska Europa slå tillbaka om de nu kan det. Situationen sedan en vecka har inte förbättrats. Och det är inte till gagn för oss vanliga människor. Sverige tillhör den krigsglada typen som därmed förbereder sig för att slå krokben på sig självt. Och NATO visar sig fortfarande vara den aggressiva krigsorganisationen och inte "försvarsalliansen" man marknadsför sig att vara. EUs skitprat sedan dess begynnelse att vara "för freden i Europa" skiter man också i lika mycket som att Ursula Von Der Leyen är en demokratiskt lagd person som vill stärka europeiskt välstånd.
 
Sedan Rysslands upptrappning för lite drygt 2 år sedan: Ukrainas militära katastrof och NATOs fiasko. Europas tilltagande ekonomiska nekymmer som man ställt till med självt. Europa behöver bra och ganska billig energi från Ryssland och den förbindelsen har man självmant brutit och inte ersatt med någonting som duger lika bra. Amerikanska gasleveranserna ska ha sinat och det rör sig än då om dyrare energi än den Ryssland erbjudit.

Sverige som den senaste NATO-medlemmen verkar vara med på Frankrikes noter att skicka trupper till västra Ukraina. OM europeerna vågar göra det här vet de om att Ryssland kommer att slå till. Då ska Europa slå tillbaka om de nu kan det. Situationen sedan en vecka har inte förbättrats. Och det är inte till gagn för oss vanliga människor. Sverige tillhör den krigsglada typen som därmed förbereder sig för att slå krokben på sig självt. Och NATO visar sig fortfarande vara den aggressiva krigsorganisationen och inte "försvarsalliansen" man marknadsför sig att vara. EUs skitprat sedan dess begynnelse att vara "för freden i Europa" skiter man också i lika mycket som att Ursula Von Der Leyen är en demokratiskt lagd person som vill stärka europeiskt välstånd.
Vi torde se hur det kommer att gå ganska så snart, troligen under innevarande år 2024. Endera fortsätter Ryssland att avancera i Ukraina, eller så kommer NATO att göra ett stort misstag och gå in i kriget, då kommer det inte vara så roligt längre att vara Svensk...
 
Även om det urartar 2024 och 2025 med kärnvapen-utväxling (som ett resultat av att NATO trots sina brister väljer att gå in i västra Ukraina, där man kommer att åka på storstryk) så är kriget Den-Stora-Ryska-Triumfen-Över-Väst, en gång till. Ukrainas folk har varit det arma folket kastade ensamma in i elden av politikerklassen i USA och i EU. Den korrupta politikerklassen, den som även vapenindustrin har kontroll över. Vapenindustrin, massmedia, läkemedelsindustrin och energin har samma ägarfamiljer. Det är dessa som styr USA och EU och inte folket som gör. Korruptionen är lika tydlig nu som under "pandemin" (dess tidslängd var politiskt bestämd, den var inte virologiskt bestämd (jag hoppas jag uttrycker mig rätt här med "virologisk"). Folket i stort har anledning att återigen skämmas. Den här gången ställde man inte upp i räta rader och tog vaccin-spruta på vaccin-spruta. Den här gången tyckte man det var rätt att göda ett krig man inte hade att göra med och ett krig där de själva inte behövde deltaga direkt. Man insöp propagandan en gång till och propagandan var lika vulgär även nu: ryssarna kommer i horder och begår krigsbrott (Goebbels-propagandan fick nytt liv 2022 och framåt, det finns mer: ryssar kan inte slåss och de luktar sprit. Den gamla vanliga uppfattningen från pöbeln i Europa lika arrogant som den varit inte bara sedan 1900-talets början utan sedan korstågen för 1000 år sedan) och Putin är Hitler som vill svälja halva Europa, när detta aldrig var de ryska kraven. Men man hade slagits mot en NATO-tränad arme som stärkts också med befästningar ända sedan 2014.
 
Även om det urartar 2024 och 2025 med kärnvapen-utväxling (som ett resultat av att NATO trots sina brister väljer att gå in i västra Ukraina, där man kommer att åka på storstryk) så är kriget Den-Stora-Ryska-Triumfen-Över-Väst, en gång till. Ukrainas folk har varit det arma folket kastade ensamma in i elden av politikerklassen i USA och i EU. Den korrupta politikerklassen, den som även vapenindustrin har kontroll över. Vapenindustrin, massmedia, läkemedelsindustrin och energin har samma ägarfamiljer. Det är dessa som styr USA och EU och inte folket som gör. Korruptionen är lika tydlig nu som under "pandemin" (dess tidslängd var politiskt bestämd, den var inte virologiskt bestämd (jag hoppas jag uttrycker mig rätt här med "virologisk"). Folket i stort har anledning att återigen skämmas. Den här gången ställde man inte upp i räta rader och tog vaccin-spruta på vaccin-spruta. Den här gången tyckte man det var rätt att göda ett krig man inte hade att göra med och ett krig där de själva inte behövde deltaga direkt. Man insöp propagandan en gång till och propagandan var lika vulgär även nu: ryssarna kommer i horder och begår krigsbrott (Goebbels-propagandan fick nytt liv 2022 och framåt, det finns mer: ryssar kan inte slåss och de luktar sprit. Den gamla vanliga uppfattningen från pöbeln i Europa lika arrogant som den varit inte bara sedan 1900-talets början utan sedan korstågen för 1000 år sedan) och Putin är Hitler som vill svälja halva Europa, när detta aldrig var de ryska kraven. Men man hade slagits mot en NATO-tränad arme som stärkts också med befästningar ända sedan 2014.
Bra formulerat Sportlaban...
 
Ryssland rycker framåt. Enligt vissa är det när Odessa faller och med det Ukraina också kommer falla.
 
Nu har det kommit fram att kriget mellan Ukraina och Ryssland egentligen är ett krig mellan USA och Ryssland. Sanningen är något som inte går att komma ifrån. på något sätt så kommer den alltid fram, det kan dröja år men till slut kommer den alltid fram. Det är därför jag högaktar sanningen och alltid trott på det.

  • USA har i hemlighet skickat långdistansrobotar till Ukraina som sen ska ha använts mot ryska mål på ockuperad ukrainsk mark.
  • Det bekräftar USA:s nationella säkerhetsrådgivare Jake Sullivan.

En del som läser tråden kanske inte förstår vad det betyder men i sin korthet så betyder det att det är USA som är i krig mot Ryssland och att Ukraina används som proxy. Därav så tillsattes lille Hitler Zelensky som är en icke kristen.

Tror ni att USA verkligen bryr sig om Sverige? Sverige som dem inte ens nästan vet var den ligger?
 
Topp