Sverige tappar sin demokratiska principer

Det är främst Sverigedemokraterna, vår nazistiska kvarleva, som kräver att regeringen bromsar yttrandefriheten. Det var väntat för nazzar har aldrig gillat folk som yttrar sig.

Den lag som diskuteras här är den sk spionerilagen som gäller från den 1 januari 2023. Ett nytt brott, utlandsspioneri, infördes i brottsbalken. "gör det straffbart att röja uppgifter som kan medföra allvarligt men för Sveriges förhållande till andra stater eller mellanfolkliga organisationer."

Endast 37 stycken i riksdagen röstade MOT och dessa hörde till V och MP. De som röstade 270 tillhör resten M+S+SD+Folkpartiet+KD+C och röstade JA. 42 var frånvarande.

 
Det är främst Sverigedemokraterna, vår nazistiska kvarleva, som kräver att regeringen bromsar yttrandefriheten. Det var väntat för nazzar har aldrig gillat folk som yttrar sig.

"Vår" och "vår". Jag är svensk och du är en utlänning har jag för mig. Vi tillhör olika folk. Sedan går hjärntvätten djupt så att en större mängd verkar upprepa sig för sig själva och kalla sig svenskar gemensamt. Men det förblir en lögn. Sverigedemokrater är heller inga nazister. Det är trams. Det stora problemet på riksdagsnivå är - alla partier där. Dessa är inte till gagn före sig för Sverige eller för svenskarna. Det jag skriver betyder inte att jag håller mitt eget folk högt eller håller sverigedemokraterna högt (längre), för det gör jag inte. Det relevanta är: det finns inte en svensk riksdag att lita på när det gäller demokratiska principer.
 
Senast ändrad:
"Vår" och "vår". Jag är svensk och du är en utlänning har jag för mig. Vi tillhör olika folk. Sedan går hjärntvätten djupt så att en större mängd verkar upprepa sig för sig själva och kalla sig svenskar gemensamt. Men det förblir en lögn. Sverigedemokrater är heller inga nazister. Det är trams. Det stora problemet på riksdagsnivå är - alla partier där. Dessa är inte till gagn före sig för Sverige eller för svenskarna. Det jag skriver betyder inte att jag håller mitt eget folk högt eller håller sverigedemokraterna högt (längre), för det gör jag inte. Det relevanta är: det finns inte en svensk riksdag att lita på när det gäller demokratiska principer.
Jag är Svensk!
Jag sade inte att SD är nazister, jag sade att de är en nazistisk kvarleva. SD kallas också för nyssnazistera, dvs de var nazister nyss.
 
Jag är Svensk!
Jag sade inte att SD är nazister, jag sade att de är en nazistisk kvarleva. SD kallas också för nyssnazistera, dvs de var nazister nyss.

Ber om ursäkt om jag blandat ihop dig med en annan skribent, avseende det etniska.

SD är ingen nazistisk kvarleva och vad de kallas och anklagas för av Sveriges makthavare spelar ingen roll eftersom Sveriges makthavare är fåniga och löjliga. Partiet kan ha startats av några stycken där några var nazister, om jag minns rätt, men det lilla nazistiska som kan ha funnits är borta. Det är som att Vladimir Putin avnazifierat sverigedemokraterna. Han är bra på sådant.

Jag påpekar gärna att SD har jag bara röstat på 2 gånger. AFS har jag sedan röstat på, 2 gånger där också. NMR fick sig ett litet bidrag från mig, några hundralappar, för att bankerna och Sveriges system inte hör till mina vänner överhuvudtaget längre. Det betyder inte att jag går omkring och tänker på några övermänniskoideal.

Huvudsaken är att hela den svenska riksdagen saknar en massa demokratiska principer. Det bästa tecknen på det är hur de kör över med massinvandringen. Där har de inget mandat alls. De verkar i ett Sverige där allt av nationellt egenintresse trycks ned av SVT och av Bonnier. Därför diskuteras inga möjligheter att trilska med EU och nu med NATO. Svenskarna anpassar sig efter det här och lever i sitt dåliga land - som var bra fram tills 1960-talets slut.
 
Senast ändrad:
Ber om ursäkt om jag blandat ihop dig med en annan skribent, avseende det etniska.

SD är ingen nazistisk kvarleva och vad de kallas och anklagas för av Sveriges makthavare spelar ingen roll eftersom Sveriges makthavare är fåniga och löjliga. Partiet kan ha startats av några stycken där några var nazister, om jag minns rätt, men det lilla nazistiska som kan ha funnits är borta. Det är som att Vladimir Putin avnazifierat sverigedemokraterna. Han är bra på sådant.

Jag påpekar gärna att SD har jag bara röstat på 2 gånger. AFS har jag sedan röstat på, 2 gånger där också. NMR fick sig ett litet bidrag från mig, några hundralappar, för att bankerna och Sveriges system inte hör till mina vänner överhuvudtaget längre. Det betyder inte att jag går omkring och tänker på några övermänniskoideal.

Huvudsaken är att hela den svenska riksdagen saknar en massa demokratiska principer. Det bästa tecknen på det är hur de kör över med massinvandringen. Där har de inget mandat alls. De verkar i ett Sverige där allt av nationellt egenintresse trycks ned av SVT och av Bonnier. Därför diskuteras inga möjligheter att trilska med EU och nu med NATO. Svenskarna anpassar sig efter det här och lever i sitt dåliga land - som var bra fram tills 1960-talets slut.
JO, SD startades av kända nazister. De växte fram bla ur föreningen "Bevara Sverige Svenskt" BSS och några föreningar till varvid alla styrdes av kända uttalade nazister. SD's första partiprogram var nästan helt plankat från nazisterna.
 
JO, SD startades av kända nazister. De växte fram bla ur föreningen "Bevara Sverige Svenskt" BSS och några föreningar till varvid alla styrdes av kända uttalade nazister. SD's första partiprogram var nästan helt plankat från nazisterna.

Det kan stämma. Jag vet inte men väljer att tro på dig beträffande den saken. Det spelar ändå ingen roll. SDs paradfråga är ju invandringen och invandringen måste få sig ett slut. Lyckas det inte får svenskarna finna sig i att leva i ett helvete till ett helt land. De trivs ju ändå inte i invandrarnas Sverige.
Nej, Sverige börjar likna länder som Ungern, Polen, Turkiet, Ukraina, Ryssland osv, dvs homofoba skurkstater som bestämmer till och från vad folk får säga. Dock oftast vad de inte får säga.

Ja fast Sverige förvandlas ännu inte till att vara homofobiskt. Sverige är tvärtom absurt homofiligt. Sverige är på väg att liknas vid Tyskland också eftersom det närmar sig nu detta att det ska bli kriminellt att förneka förintelsen. Nej Sverige borde gå sin egen väg liksom landet gjorde bland annat mellan 1945 och 1965.
 
Det kan stämma. Jag vet inte men väljer att tro på dig beträffande den saken. Det spelar ändå ingen roll. SDs paradfråga är ju invandringen och invandringen måste få sig ett slut. Lyckas det inte får svenskarna finna sig i att leva i ett helvete till ett helt land. De trivs ju ändå inte i invandrarnas Sverige.


Ja fast Sverige förvandlas ännu inte till att vara homofobiskt. Sverige är tvärtom absurt homofiligt. Sverige är på väg att liknas vid Tyskland också eftersom det närmar sig nu detta att det ska bli kriminellt att förneka förintelsen. Nej Sverige borde gå sin egen väg liksom landet gjorde bland annat mellan 1945 och 1965.
Då har vi helt olika åsikter i den frågan.
Jag bejakar folks olika sätt att vara och leva så länge de inte begår brott, det är inget staten skall lägga sig i som SD vill göra.

SD's bildande:
Partiet hade en direkt koppling till nazistiska och fascistiska organisationer. Bland dessa märks bland annat Nysvenska rörelsen och Nordiska rikspartiet, där partiets första ordförande Anders Klarström tidigare varit aktiv. En av grundarna till SD Malmö var SS-veteranen Gustaf Ekström. Personer som var aktiva vid grundandet hade även en bakgrund inom populistiska partier som Framstegspartiet och Sverigepartiet.
 
Då har vi helt olika åsikter i den frågan.

Jag förstår inte vad du menar. I vilken fråga har vi olika åsikter? Menar du att massinvandringen/invasionen är Sveriges och det svenska folkets välsignelse? Men att svenskarna inte riktigt förstår sitt eget bästa?
 
Jag förstår inte vad du menar. I vilken fråga har vi olika åsikter? Menar du att massinvandringen/invasionen är Sveriges och det svenska folkets välsignelse? Men att svenskarna inte riktigt förstår sitt eget bästa?
Det gäller flera ämnen där du verkar vara extremt lurad av idioterna på nätet.

Vad det gäller invandring är det en ekonomisk framgångssaga.
Människor är emot olika saker vad det gäller invandring, en del är emot invandrarna, en del är emot integrationen medan andra är emot mängden som kommer och mycket mer. Motstånd handlar alltså inte om en enda sak utan är splittrad på flera olika ämnen.
 
Det gäller flera ämnen där du verkar vara extremt lurad av idioterna på nätet.

Vad det gäller invandring är det en ekonomisk framgångssaga.
Människor är emot olika saker vad det gäller invandring, en del är emot invandrarna, en del är emot integrationen medan andra är emot mängden som kommer och mycket mer. Motstånd handlar alltså inte om en enda sak utan är splittrad på flera olika ämnen.

Jag blir inte lurad av några idioter på nätet. Vad röker folk på när de intalar sig höjden av den fåniga propagandan att invasionen från tredje världen är en ekonomisk framgångssaga? Isåfall vore det en ekonomisk framgångssaga för Ryssland att ge mig vad jag vill ha där, en liten lägenhet i St Petersburg, betalt leverne och utbildning i Ryssland i princip utan en bortre gräns. Sedan vore det lättare för mig att skaffa mig ett enkelt lågavlönat arbete i Ryssland, om jag hade "orken". Ett överskott skulle jag skicka hem till Sverige. Detta är vad svenskarna finansierar här avseende alldeles för många av invandrarna. Det förstör Sveriges ekonomi.

Turism är en framgång. Att ge bort landet till invandrade massor innebär att kollapsen återfinns runt hörnet. Utan massinvandringen skulle istället mer av Sverige fortfarande vara svenskt och trevligt. Tensta, Rinkeby, Husby och Rosengård tex. Utbudet av bostäder vore större, lånebördan vara mindre och den svenska kronan starkare.

Trådstarten:
Sverige börjar likna mer och mer länder som Kongo eller Colombia när det kommer till yttrandefrihet. Sakta men säkert är vi på väg dit.

Ja. Sverige följer USAs demokratiska förfall.
 
Jag blir inte lurad av några idioter på nätet. Vad röker folk på när de intalar sig höjden av den fåniga propagandan att invasionen från tredje världen är en ekonomisk framgångssaga? Isåfall vore det en ekonomisk framgångssaga för Ryssland att ge mig vad jag vill ha där, en liten lägenhet i St Petersburg, betalt leverne och utbildning i Ryssland i princip utan en bortre gräns. Sedan vore det lättare för mig att skaffa mig ett enkelt lågavlönat arbete i Ryssland, om jag hade "orken". Ett överskott skulle jag skicka hem till Sverige. Detta är vad svenskarna finansierar här avseende alldeles för många av invandrarna. Det förstör Sveriges ekonomi.

Turism är en framgång. Att ge bort landet till invandrade massor innebär att kollapsen återfinns runt hörnet. Utan massinvandringen skulle istället mer av Sverige fortfarande vara svenskt och trevligt. Tensta, Rinkeby, Husby och Rosengård tex. Utbudet av bostäder vore större, lånebördan vara mindre och den svenska kronan starkare.

Trådstarten:
Sverige börjar likna mer och mer länder som Kongo eller Colombia när det kommer till yttrandefrihet. Sakta men säkert är vi på väg dit.

Ja. Sverige följer USAs demokratiska förfall.
Vi är helt enkelt inte överens, jag läser fakta du läser nätskvaller.
Håller med om att demokratin och yttrandefriheten försämrats sista 10 åren och ordentligt sedan den nazistanstrukna regeringen tog vid.
 
Vi är helt enkelt inte överens, jag läser fakta du läser nätskvaller.
Håller med om att demokratin och yttrandefriheten försämrats sista 10 åren och ordentligt sedan den nazistanstrukna regeringen tog vid.

Du pratar dynga och jag vet inte varifrån du får den. Du kan luta åt liberalerna, dvs du är folkpartist och oärlig mot dig själv så att det blir lika löjligt som hela det nya Sverige är. Eller du är en korkad invandrare som försöker rättfärdiga din existens här. Om dina "fakta" stämde så stämmer det att Ryssland vinner på att ge mig vad jag vill ha där, ett boende och betalt leverne. I Sverige kan vi ge bort hotell-nätterna till turisterna. Det "blir en ekonomisk framgångssaga". Du hävdar ju att det är så det fungerar.
 
Du pratar dynga och jag vet inte varifrån du får den. Du kan luta åt liberalerna, dvs du är folkpartist och oärlig mot dig själv så att det blir lika löjligt som hela det nya Sverige är. Eller du är en korkad invandrare som försöker rättfärdiga din existens här. Om dina "fakta" stämde så stämmer det att Ryssland vinner på att ge mig vad jag vill ha där, ett boende och betalt leverne. I Sverige kan vi ge bort hotell-nätterna till turisterna. Det "blir en ekonomisk framgångssaga". Du hävdar ju att det är så det fungerar.
Liberalerna är med i den nazistanstrukna regeringen. Jag gör som ryssarna, dvs bekämpar nazism var den än dyker upp med sitt fula tryne därför kan jag inte vara liberal. Jag är partipolitisk obunden med drag av social rättvisa. Min fru är invandrare inte jag.
Dessutom har Sverige ca 800.000 nu levande personer som bor utanför Sverige.
Mer än 10 miljoner Svenskar har utvandrat sedan 1850 om man räknar med ättlingar mm som en del gör med invandrare i Sverige.
Om vi skulle skicka ut alla som invandrat till Sverige de sista 400 åren skulle det inte bli många kvar.
Din idol, Putin, sade i ett tal att alla som invandrat till Ryssland är ryssar så om du bosätter dig i Ryssland är du en utlänning där men kommer att behandlas som om du var Ryss. Kanske något du kan ta till dig?

Sverige byggdes av invandring:

De som kom och kommer nu från 1945 bidrar till att Sverige och alla nordiska länder ständigt ligger i topp:
 
Senast ändrad:
Det svenska staten håller på med och som riksdagen godkänner kan vara förberedelser till krig och då duger det inte med några svenskar som påpekar att USA låg bakom eller bidrog starkt till statskuppen i Kiev 2014 eller att USA var skyldiga till sprängningen av Nordstream i Östersjön 2022 eller att USA och Storbritannien använder sig av terrorism och mord i sitt krig mot Ryssland med ombud Ukraina. Det visar sig redan att Sveriges journalister krälar för NATO, för USA och för den svenska staten och krigsmakten. Det är bara journalister på Proletären man som svensk kan ha behållning av. Nej inte bara dem, det finns alternativmedia också såsom Granskning Sverige, men Sveriges massmedia i stort är bara stinkande propaganda. Vi ska nog betrakta Spionlagen utifrån det här perspektivet.
 
Min fru är invandrare inte jag.

Det förklarar lite. Svenska män får för sig att ha en massa pk-åsikter så att det inte blir sex-strejk där hemma. Låt oss ta diskussionen på rätt plats och det är inte här utan på Migration där jag har ett startinlägg om "invandringens ekonomiska förtjänster". Försök att argumentera för din ståndpunkt där och inte här.
 
Det förklarar lite. Svenska män får för sig att ha en massa pk-åsikter så att det inte blir sex-strejk där hemma. Låt oss ta diskussionen på rätt plats och det är inte här utan på Migration där jag har ett startinlägg om "invandringens ekonomiska förtjänster". Försök att argumentera för din ståndpunkt där och inte här.
Två nej, här blir det aldrig någon sexstrejk från henne, det är snarare så att jag inte alltid orkar med det hon vill. Nästa nej är att jag inte vill skriva i tråden migration. Blir bara förbannad när jag ser hur korkade folk är. Har mer eller mindre slutat att läsa flera av trådarna pga samma sak. Flashback håller på att flytta hit, tyvärr.
 
Det gäller flera ämnen där du verkar vara extremt lurad av idioterna på nätet.

Vad det gäller invandring är det en ekonomisk framgångssaga.
Människor är emot olika saker vad det gäller invandring, en del är emot invandrarna, en del är emot integrationen medan andra är emot mängden som kommer och mycket mer. Motstånd handlar alltså inte om en enda sak utan är splittrad på flera olika ämnen.
Jag har hört det många gånger att invandring är en ekonomisk framgångssaga men vad är vinsten ekonomiskt med invandring?
Utan invandrare förstår jag att många yrken och jobb hade stått still.
 
Jag har hört det många gånger att invandring är en ekonomisk framgångssaga men vad är vinsten ekonomiskt med invandring?
Utan invandrare förstår jag att många yrken och jobb hade stått still.
Det är oerhört komplext. Men en sak kan jag säga som är enkelt. De som nyligen kommit får bidrag och gör åt alla pengarna. De handlar saker, mat mm. Dels är det olika skatter på det de handlar och dels går pengarna till inhemska företag. Skattetrycket i vårt land är ca 50%, det betyder av bidraget går hälften (50%) tillbaka till staten den andra hälften går till företagen som kan anställa fler. Sammantaget och samhällsmässigt går det hela jämt upp. Samtidigt är det allt färre som lever på bidrag i vårt land.

Tänk också att vi har flera miljoner invandrare sedan 1945 och de flesta har arbetat och fått hjulen att rulla fortare och fortare. Sverige har för lite födda om man bara räknar Svenskar men tack vare invandringen från 1945 har vi fött i genomsnitt 2,1 barn per kvinna (utom senaste året), Det gör att vi ligger relativt bra till i förhållande till pensionärer och arbetsföra. Italien är ett skräckexempel. Om de inte ökar barnafödandet kommer de ha 6 miljoner invånare om 50 år där så gott som alla är pensionärer.

Det finns ca 3 miljoner utlandsfödda i Sverige. Om vi som arbetar skulle försörja alla dem skulle vi behöva ta ut 50-60% i skatt på de som jobbar men det görs inte. Skatten på arbete ligger mellan 20 och 30%. Förklaringen ligger i att de flesta faktiskt arbetar.

Svenska staten (som är vi) har mer än 2000 miljarder kr i "ladorna". Statsskulden är bland de lägsta i Europa och vi har mest folk i arbete i hela Europa räknat i procent. Detta trots den stora invandringen.

Under den största invandringen kom 160.000 personer på ett år. Om invandrare i hög grad är brottslingar skulle brottsligheten öka året efter men det gjorde den inte, den sjönk. De 160.000 personerna försvann obemärkt in i befolkningen. Vi märkte helt enkelt inte av "massinvandringen".

...och mycket mer.

Vi är inte dåliga på att vara invandrare själva. Ca 750.000 nu levande svenskar lever i andra länder och tiotusentals svenskar flyttar utomlands varje år.

Räknar man alla svenskar som flyttat utomlands sedan 1850 och deras barn sedan dess bor det idag ca 8 miljoner svenskättlingar utomlands. Detroit sägs vara en av de största "svenska" städerna om man räknar svenskättlingarna som bor där.
 
Senast ändrad:
Utan invandrare förstår jag att många yrken och jobb hade stått still.

Som jag skriver på rätt plats - som inte är här. Svenskt näringsliv stod aldrig stilla före invandringen. Invasionen är ingen välsignelse. Vore den det hade du flyttat till något av alla de ghetton som finns. Då hade du fått smaka på invandrarnas kultur också.
 
Som jag skriver på rätt plats - som inte är här. Svenskt näringsliv stod aldrig stilla före invandringen. Invasionen är ingen välsignelse. Vore den det hade du flyttat till något av alla de ghetton som finns. Då hade du fått smaka på invandrarnas kultur också.
Jag vet inte hur gammal du är men utan invandring skulle vården inte fungera.
Det är mycket du inte förstår och det ser jag på dig. Det Sverige gör är fulspel också. Sverige kastar in invandrare i en del yrken så att invandrarna ska känna sig glada för att det har ett jobb och just dessa yrken som domineras av invandrare följer inte löneökningen som andra yrken.
 
Topp