Flashback vs Friaordet

Tramssexuell

Medlem
Reg
27 Dec 2018
Inlägg
109
Jag har lagt ner Flashback helt efter att ha fått ungefär det tionde kontot, med 50-100 inlägg vardera, bannat. Är det inte fel på trådstarten som är för kort, för lång, för självsäker eller för osäker, har en moderator tråkigt eller tycker att den börjar spåra ur och papperskorgar den, trettio inlägg in i diskussionen.

Jag har inga högre tankar om det jag postar, men att skriva inlägg enbart för att moderatorerna ska kunna välja att radera det eller inte, 30 minuter eller 3 dagar senare, efter massrapporteringar av användare som sysslar med sådant dagligen, blir snabbt tröttsamt. "Otacksamt" är nog ordet.

Förstår man inte ett inlägg på Flashback, inte har någon kunskap om ämnet och inte ett svar, kan man fortfarande rapportera det. Rapportering har blivit en stor del av sättet att debattera. Jag har dragits med själv lite i det, och tror situationen har uppstått för att det krävs en sån väldig "kvalitet" för att skriva inlägg.

Det är mitt perspektiv på Flashback. Det var en kul tid men forumet har mer och mer blivit en såpopera i stil med TV-serien "Maktkamp på Falcon Crest", och är på väg att bli Mordkorea. Att jag retar upp mig i onödan för 20% raderade inlägg, och bara behöver tonårsrevoltera, är möjligt men jag tror inte det.

Jag uppfattar admins och moderatorers grundinställning som att de skulle vilja radera varenda inlägg som kan göra någon upprörd. Resultatet blir att när man skriver något ifrågasättande försvinner det om det finns ett kryphål i reglerna som de kan använda. Sen håller de varandra om ryggen.

Det som är positivt är att fler och fler börjar inse det. Så nu vill jag diskutera vad Friaordet har gjort och kan göra bättre, och framförallt uttrycka min tacksamhet för att någon startade forumet.
 
Jag har varit medlem själv på Flashback för längesen, det jag tröttnade på var deras censur om själva forumet Flashback. Allt raderas i smyg, fortsätter man vara för ärlig så bannar dom. Du kan titta på mina inlägg som avslöjar, att Flashback påstår att dem inte sparar IP men jag har bildbevis på det https://friaordet.org/viewtopic.php?f=100&t=82 om jag hade postat det på Flashback hade det raderats samt att mitt konto hade blivit bannad ( nu har jag inget aktivt konto längre) men så funkar Flashback tyvärr. Flashback har skjutit sig själv i foten för längesen, dem är halt nu, en krympling som aldrig kommer kunna gå ordentligt.

Ibland vill jag bara skapa ett konto där för sakens skull och mass- posta https://friaordet.org i alla inlägg, alla ämnen och bara skapa nya ämnen med https://friaordet.org :lol: så att fler börjar känna till Fria ordet.
 
FBspararIP sa:
Jag har varit medlem själv på Flashback för längesen, det jag tröttnade på var deras censur om själva forumet Flashback. Allt raderas i smyg, fortsätter man vara för ärlig så bannar dom. Du kan titta på mina inlägg som avslöjar, att Flashback påstår att dem inte sparar IP men jag har bildbevis på det https://friaordet.org/viewtopic.php?f=100&t=82 om jag hade postat det på Flashback hade det raderats samt att mitt konto hade blivit bannad ( nu har jag inget aktivt konto längre) men så funkar Flashback tyvärr. Flashback har skjutit sig själv i foten för längesen, dem är halt nu, en krympling som aldrig kommer kunna gå ordentligt.

Ibland vill jag bara skapa ett konto där för sakens skull och mass- posta https://friaordet.org i alla inlägg, alla ämnen och bara skapa nya ämnen med https://friaordet.org :lol: så att fler börjar känna till Fria ordet.




Gör aldrig det!
 
Om fyra månader kan ni ta bort Flashback vs. Flashback finns inte om fyra månader, de har sagt upp sina servrar. En som har koll från "insidan".
 
[X sa:
" post_id=782 time=1550275266 user_id=127]
Om fyra månader kan ni ta bort Flashback vs. Flashback finns inte om fyra månader, de har sagt upp sina servrar. En som har koll från "insidan".


Varför har dom sagt upp för?
 
[X sa:
" post_id=782 time=1550275266 user_id=127]
Om fyra månader kan ni ta bort Flashback vs. Flashback finns inte om fyra månader, de har sagt upp sina servrar. En som har koll från "insidan".


Berätta mer varför dom har avslutat avtalet? :)
 
[X sa:
" post_id=782 time=1550275266 user_id=127]
Om fyra månader kan ni ta bort Flashback vs. Flashback finns inte om fyra månader, de har sagt upp sina servrar. En som har koll från "insidan".


Du får backa upp lite det här påståendet va? Av vilken anledning skulle Jan lägga ner Flashback för när han hovar in flera miljoner i månaden?
 
Mirror sa:
[X sa:
" post_id=782 time=1550275266 user_id=127]
Om fyra månader kan ni ta bort Flashback vs. Flashback finns inte om fyra månader, de har sagt upp sina servrar. En som har koll från "insidan".


Du får backa upp lite det här påståendet va? Av vilken anledning skulle Jan lägga ner Flashback för när han hovar in flera miljoner i månaden?

Flera miljoner i månaden? :o
 
chili sa:
Flera miljoner i månaden? :o

Nu gissar jag lite... :D

Antalet användare som verkligen skriver, minst en gång i veckan, på Flashback är med största sannolikhet högst 500 stycken.

Antalet som läser en Flashbacksida (hälften av dem gör det efter googling, där Flashback brukar vara på topp i sökresultaten) är kanske hundra tusen per dag. Möjligtvis upp till fem hundra tusen, en tjugondel av Sveriges befolkning.

100 000 visningar av reklamen, varje dag, där varje visning är en möjlighet att få användaren att i tristess klicka vidare till företagets annons.
 
Flashback manipulerar sina siffror.
Att flashback tjänar miljoner? Ja flashback tjänsr miljoner men Dom går inte med vinst. Flashback blöder ekonomiskt och det vill dom inte tala om högt om. Admin har sagt att dom prioriterar säkerhet, fler server för snabbare lina och för att klara av många anrop till databasen. Men när man går back som flashback gjort några år, är det hållbart som admin sagt idag? Nånstans måste dom dra in och glöm inte Janne ska ha sin lön, han lever på flashback. Dom har dränerat flahsbacks vinst i flera år nu.

Om ni inte tror titta på flashbacks ekonomi.

https://www.allabolag.se/5565611174/flashback-media-group-aktiebolag
 
Tramssexuell sa:
[X sa:
" post_id=921 time=1551791420 user_id=127]Flashback manipulerar sina siffror.

Flashback manipulerar allt.

[X sa:
" post_id=921 time=1551791420 user_id=127]Att flashback tjänar miljoner? Ja flashback tjänar miljoner men Dom går inte med vinst.

Hur kan man tjäna miljoner men inte gå med vinst?

Tjänar kanske är fel ord men drar in, eller det rätta, dom omsätter. Omsätter miljoner men går förlust. Hur länge kan dom gå förlust innan Janne kastar in handduken?
Visst kan han dra ner på kostnaderna men kommer han medge det till medlemmarna?
 
Lustigt. Det är väldigt sällan mina inlägg blir raderade och varningar får jag också väldigt sällan. Faktiskt även med mina trollkonton.
 
superkuken sa:
Lustigt. Det är väldigt sällan mina inlägg blir raderade och varningar får jag också väldigt sällan. Faktiskt även med mina trollkonton.


Dom har börjar bli försiktiga med att varna och banna. Kvaliteten och skribenterna har blivit mycket färre. Du ser ju själv där att många erkänt att dom gått över till reddit. Nu försöker flashback behålla skitanvändarna som är kvar.

Du är ett exempel på det, varför ha flera trollkonton?
 
[X sa:
" post_id=928 time=1551868231 user_id=127]
Dom har börjar bli försiktiga med att varna och banna. Kvaliteten och skribenterna har blivit mycket färre. Du ser ju själv där att många erkänt att dom gått över till reddit. Nu försöker flashback behålla skitanvändarna som är kvar.

Du är ett exempel på det, varför ha flera trollkonton?
Jag har använt de trollkontona i ca tre års tid. Har aldrig märkt några problem. Det är dock "seriösa" trollkonton. Jag skapar inte trådar som "Är det någon mer som häller bajs i havregrynsgröten?" utan det är vettiga frågeställningar men med åsikter jag inte står för och som jag inte vill ha kopplade till mitt huvudkonto.

Anledningen? Dels för att roa mig och dels för att testa om det finns någon substans i allt ert gnäll, vilket jag inte funnit något stöd för. Att jag har flera är för att jag inte vill få svar som "Troll! I förra trådstarten var du man, och nu säger du att du är kvinna."
 
superkuken sa:
[X sa:
" post_id=928 time=1551868231 user_id=127]
Jag har använt de trollkontona i ca tre års tid. Har aldrig märkt några problem. Det är dock "seriösa" trollkonton. Jag skapar inte trådar som "Är det någon mer som häller bajs i havregrynsgröten?" utan det är vettiga frågeställningar men med åsikter jag inte står för och som jag inte vill ha kopplade till mitt huvudkonto

Anledningen? Dels för att roa mig och dels för att testa om det finns någon substans i allt ert gnäll, vilket jag inte funnit något stöd för. Att jag har flera är för att jag inte vill få svar som "Troll! I förra trådstarten var du man, och nu säger du att du är kvinna."

Trollar du nu här, är det här ditt trollkonto?
 
[X sa:
" post_id=930 time=1551869188 user_id=127]
Trollar du nu här, är det här ditt trollkonto?
Frågan är rätt meningslös eftersom du inte har något sätt att verifiera svaret.

Men som jag sade så trollar jag alltid på ett seriöst sätt, och det är väl ändå argumenten och inte personen som räknas?
 
Topp