Flashback vs Friaordet

FBspararIP sa:
Jag har svarar på dina frågor, men du vill inte höra det jag säger. Vi kommer inte långt.
Då vet du helt enkelt inte vad det innebär att svara på en fråga. Protip: Ett svar på en fråga är inte en random mening om något helt annat.
 
Den här tråden flashback.org/t3026967

Om admin inte svarar men väljer vara tyst i den frågan så ligger något i luften. Bara försvarslösa som håller tyst.

Admin har inte skrivit något sedan 02-13, då skrev han något om citaträtt. Sen har han loggat in för att banna användare för KFK men inget mer. Hans sista inlägg är även KFK av en användare daterat 02-20, snart över en månad sedan. Han mår nog inte så jättebra skulle jag säga. Men så är livet.
 
Fula_Gubben sa:
Den här tråden flashback.org/t3026967

Om admin inte svarar men väljer vara tyst i den frågan så ligger något i luften. Bara försvarslösa som håller tyst.

Admin har inte skrivit något sedan 02-13, då skrev han något om citaträtt. Sen har han loggat in för att banna användare för KFK men inget mer. Hans sista inlägg är även KFK av en användare daterat 02-20, snart över en månad sedan. Han mår nog inte så jättebra skulle jag säga. Men så är livet.

Citerar mig själv. På Flashback bråkar dom över att resultatet är från 2017- och att 2018- inte är klar men tittar man föregående åren har Flashback åkt pulka från backen sedan 2015-, tror inte 2018- kommer vara bättre en 2017-.
 
Tillgångar år 2015-, 8 miljoner 2016, 7 miljoner 2017-, 4 miljoner, 2018-, 2-3 miljoner och 2019- 1 miljon? 2020- Sidan du försöker nå finns inte?👍
 
Fula_Gubben sa:
Den här tråden flashback.org/t3026967

Om admin inte svarar men väljer vara tyst i den frågan så ligger något i luften. Bara försvarslösa som håller tyst.

Admin har inte skrivit något sedan 02-13, då skrev han något om citaträtt. Sen har han loggat in för att banna användare för KFK men inget mer. Hans sista inlägg är även KFK av en användare daterat 02-20, snart över en månad sedan. Han mår nog inte så jättebra skulle jag säga. Men så är livet.

Jag skulle säga att den tråden är en liten milsten på vägen till Flashbacks undergång. Inte p.g.a. att den skapades, dvs att den är en orsak till det, utan mer ett symptom. Ingen bryr sig och orkar bråka längre, inte ens moderatorerna och det blir uppenbart att Flashbacks trådar inte är mer än mest tjafs.

Sanningen har som vanligt mindre betydelse för diskussionen, det viktigaste för några användare är att få det till att Flashback har tjugo mytomspunna servrar på noga utvalda ställen i världen, att admins och moderatorer är osjugna hjältar och att forumet står som en fura i kampen för yttrandefrihet.

Det har helt enkelt blivit för besvärligt att fortsätta inbilla sig själv och andra, i denna religion/sekt-liknande verksamhet, att kejsaren faktiskt har kläder på sig.
 
Tramssexuell sa:
Jag skulle säga att den tråden är en liten milsten på vägen till Flashbacks undergång. Inte p.g.a. att den skapades, dvs att den är en orsak till det, utan mer ett symptom. Ingen bryr sig och orkar bråka längre, inte ens moderatorerna och det blir uppenbart att Flashbacks trådar inte är mer än mest tjafs.

Sanningen har som vanligt mindre betydelse för diskussionen, det viktigaste för några användare är att få det till att Flashback har tjugo mytomspunna servrar på noga utvalda ställen i världen, att admins och moderatorer är osjugna hjältar och att forumet står som en fura i kampen för yttrandefrihet.

Det har helt enkelt blivit för besvärligt att fortsätta inbilla sig själv och andra, i denna religion/sekt-liknande verksamhet, att kejsaren faktiskt har kläder på sig.


Att de skulle ha servrar utanför Sverige är jag tveklös till. De tror att de driver något i Facebooks storlek. Skulle en lina mellan Danmark och Sverige gå ned så har de en server i Holland som håller igång forumet. Hur ska de annars kunna lura sina medlemmar.
 
Läs det här, Vi har advokater som för dialog med "intressen" som kräver uppgifter om er användare. Vi nekar dem, och har varit framgångsrika i vårt nekande. Ingen information om er användare har någonsin hamnat i fel händer.

När Aftenposten avslöjade att Anders Behring Breivik var medlem på Flashback, så vet vi inte hur de fått fram dessa uppgifter. Vad vi däremot vet är att norsk polis aldrig fått dessa uppgifter från Flashback.

Varför skulle "intresseneterna" vända sig till Flashbacks advokater? Låter som att Flashback har en jävla massa advokater :lol:

När Aftenposten avslöjade att Breivik var medlem på Flashback "så vet Flashback inte hur det fått fram dessa uppgifter" nej ni vet inte men jag vet. Alla brott som ger fängelse i över två år är Flashback tvungen att samarbeta med polisen( vet inte hur straffskalan är i Norge) men så är det.

Jag vet också att Flashback gav ut IP- adresserna dom som diskuterade "kartläggningen av flyktingboenden" mordbränder som skedde då. Några blev gripna och den tråden som var så aktiv är inte det längre.
 
En av admins tusen andra lögner; Idag fungerar forumet både vid DDoS-attacker och besöksrekord. Orsaken är en kombination av kraftfull hårdvara, specialutvecklad mjukvara och ordentligt med bandbredd. Vilket inte har varit gratis. Men gör att forumet kan fungera.

Hur många gånger har inte DDOS- attack utförts mot Flashback efter det här påståendet? Jag minns när Flashback låg nere i en vecka. Flashback ville inte erkänna det först men en användare sa det och admin blev tvungen att erkänna senare.
 
Admin; Vi lägger ner enormt stora resurser på vår säkerhet. Några blev förvånade när Researchgruppen kom över vilka som skrivit kommentarerna på Avpixlat, Fria Tider och Exponerat.

Jag är fortfarande förvånad när admin inte nämner Flashback i det stycket när de själva blev hackade och databasen läckte. Den finns fortfarande på nätet och mejladresser ligger ute.

Alla andra är amatörer och kan inget bara Fladhback som är bäst på sitt.
 
Fula_Gubben sa:
Att de skulle ha servrar utanför Sverige är jag tveklös till.

Ja, ja, visst, men det har liksom ingen betydelse. Det kan du signa upp dig själv för som privatperson, med redundans, om du skulle vilja blogga om dina magiska tånaglar, med ett domännamn som .se eller något billigare för några 100:-/år. Men ni dator-n00bs vill kissa på er så fort man nämner HTML, RAID eller andra komplicerade ord, det är lite min poäng.

Fula_Gubben sa:
De tror att de driver något i Facebooks storlek. Skulle en lina mellan Danmark och Sverige gå ned så har de en server i Holland som håller igång forumet. Hur ska de annars kunna lura sina medlemmar.

Jag har programmerat seriöst i 25 år, det är en tvåa följt av en femma, och skulle kunna göra mer förbättringar till Flashbacks gränssnitt på en månad än vad som har gjorts på tio år. Och vilken programmerare som helst, amatör eller professionell, håller med mig. Men fakta har ingen betydelse för den här debatten, du vill tro det du vill tro, och då är det liksom ingen idé att fortsätta resonemanget.

Väx upp?
 
Fula_Gubben sa:
Admin; Vi lägger ner enormt stora resurser på vår säkerhet. Några blev förvånade när Researchgruppen kom över vilka som skrivit kommentarerna på Avpixlat, Fria Tider och Exponerat.

Jag är fortfarande förvånad när admin inte nämner Flashback i det stycket när de själva blev hackade och databasen läckte. Den finns fortfarande på nätet och mejladresser ligger ute.

Alla andra är amatörer och kan inget bara Fladhback som är bäst på sitt.

Flashback är aldrig dåligt på något om vi lyssnar på admin.
 
Teknikern grottfisk stänger av en användare för narkotikahandel, en tekniker som glömde logga ut från moderatorkontot :lol: Undrar vilka användarkonton admin och admin2 har? Att moderatorkontot tillhör någon av admin har jag genomskådat. Men jag jobbar på vilka användarkonton dom har, dom diskuterar säkert också en del saker. flashback.org/t2370255
https://imgur.com/a/xRzuz4A
 
turtle sa:
Flashback borde byta slogan till; Passa dig jävligt noga.

Jag upplever en olycklig (?) tendens på Flashback att man blir varnad om man är för rakt för sak, antingen när man ifrågasätter något med för bra argument i ett två-sidors inlägg eller om man bara skriver "det där var nog det dummaste jag har läst".

Moderatorerna plockar från båda hållen. Kanske för att de vill göra forumet till ett civiliserat ställe med hippe-kärlek, vad vet jag. Men jag tror inte att den teorin stämmer eftersom de aldrig missar en chans att bråka med och provocera användare.
 
admin är Jan Axelsson, kanske delat med Makaronen, nu när han håller på att se sitt livsverk gå under, o inte orkar själv. admin2 är den förre moderatorn rancor, det var ingen hemlighet, tror den är inaktiv nu. Vem admin3, admin4 eller admin5 är vet jag inte. Jan Axelsson fick hemlig adress när pajasgänget "Original Gangsters" hotade honom. :lol:

https://www.allabolag.se/5590780275/flashbag-ab
https://www.allabolag.se/5565611174/flashback-media-group-aktiebolag
 
Såg det här forumet idag på Flashback under länktips, problemet med den forumdelen är att det inte syns för gäster och dom inte se ämnet som finns på Flashback. Jag är en gammal medlem på Flashback, jag brukar logga in men har inte skrivit något sen 15-.

Det är mycket som många inte vet hur Flashback styrs, hur den fungerar. På Flashback samlas alla möjliga människor med olika tänkande och problem. Varför Flashback får existera är inte för att det har registrerat ett dummie postbrevlåda. Med ett telefonsamtal kan regeringen få slut på det, eller kan de bara stänga ner Flashback men det kommer dom aldrig göra, Flashback "jobbar" med polisen, tro eller inte med så är det. Skriv att du kommer spränga något på en plats och gör det så har polisen gripit dig inom kort. Flashback skulle säga: Vi vet inte hur polisen fick tag på han, han måste ha skrivit på andra andra ställen. För att Flashback ska få existera så är det tvungna att samarbeta med polisen. Flashback är det ultimata stället att kartlägga alla med en viss åsikt/er. Tex högerextremisterna, dom som jämnt pratar/de om kommande flyktingboende och etc.

Flashbacks ekonomi, den är inte det bästa men det betyder inte att Flashback kommer lägga ner forumet, då menar jag Jan Axelsson, han måste få in stålar på något sätt, det är hans levebröd. Han skulle aldrig i sitt liv söka ett jobb. Vad ska han skriva i sitt CV? Hej, Jag är Jan Axelsson som drivit Flashback i över 20 år, där jag hängt ut människor med namn och adress, förlåt om jag har råkat hänga ut dig med. Det var ett misstag som jag är hemskt ledsen över. Vem skulle anställa en sån människa som bara gjort fel?

Av Admin: d
ag fungerar forumet både vid DDoS-attacker och besöksrekord. Orsaken är en kombination av kraftfull hårdvara, specialutvecklad mjukvara och ordentligt med bandbredd. Vilket inte har varit gratis. Men gör att forumet kan fungera.

Orsaken i samtliga tre fall ovan är enbart ekonomiska. Inget annat. Exempelvis betalar vi idag stora pengar för vår bandbredd. Vi skulle kunna halvera den kostnaden utan större problem. Ingen skulle märka någon skillnad. Men våra krav på säkerhet gör att vi valt ett betydligt dyrare alternativ.

Google, Facebook, Twitter osv. lämnar alla ut information om användarna till myndigheter. Flashback vägrar. Vi krypterar all trafik, och detta är ett enormt problem för de myndigheter som vill övervaka trafiken på Flashback.

Om Facebook och lämna ut information kan ni läsa här, oftast är det en annan medlem som anmäler.

Det kriminella näthatet flödar i offentliga grupper på Facebook.
Trots att polisen försöker utreda de brott som begås vill Facebook inte lämna ut de uppgifter som krävs för att få till fällande domar – men nya lagar kan vara på väg.
– Jag vet att det pågår ett lagstiftningsarbete i USA som kallas “cloud act” som eventuellt kan förbättra den situationen, säger justitieminister Morgan Johansson, S.
https://www.expressen.se/nyheter/facebook-vagrar-lamna-uppgifter-till-polisen/

Vi har advokater som för dialog med "intressen" som kräver uppgifter om er användare. Vi nekar dem, och har varit framgångsrika i vårt nekande. Ingen information om er användare har någonsin hamnat i fel händer.


Vad menar han med intressen? Varför ska advokater ha en dialoger med "intressen"? Kan inte Jan Axelsson själv föra dialogen? Är det polisen han menar med "intressen"? Om ni läser vad admin skrivit är det inte svårt hur mycket skitsnack hans inlägg innehåller.

Jag känner till två fall där man lämnat ut uppgifter!

När Aftenposten avslöjade att Anders Behring Breivik var medlem på Flashback, så vet vi inte hur de fått fram dessa uppgifter. Vad vi däremot vet är att norsk polis aldrig fått dessa uppgifter från Flashback.

?? Tror ni själva på att Flashback inte skulle ha gett ut information i något sånt stort?


Vi lägger ner enormt stora resurser på vår säkerhet. Några blev förvånade när Researchgruppen kom över vilka som skrivit kommentarerna på Avpixlat, Fria Tider och Exponerat.

Hur gör Flashback nu när ekonomin inte går så bra? Kan man ställa den frågan till admin och hoppas på ett svar? Resurs kräver pengar.

F
lashback nekar även flash, ljudbanners, pop-up, pop-under, annonser där det startar en tv-sändning och allt annat märkligt som annonsörerna hittar på. Det är inte konstigt att användarna tröttnar, och börjar blockera annonserna.

Flash- reklam, ljudbanner och pop-up reklam. När såg vi något sånt sist, sent 90- tal? Jag vet inte om admin försöker vara lustig här eller om han lever fortfarande på 90- talet?

Det är inte heller aktuellt att införa donationer. Företag som Paypal, Payson, Visa, Mastercard osv. skulle blockera oss på nolltid.


Men regeringen skulle inte blockera på nolltid?
 
Topp