Flashback vs Friaordet

superkuken sa:
[X sa:
" post_id=930 time=1551869188 user_id=127]
Trollar du nu här, är det här ditt trollkonto?
Frågan är rätt meningslös eftersom du inte har något sätt att verifiera svaret.

Men som jag sade så trollar jag alltid på ett seriöst sätt, och det är väl ändå argumenten och inte personen som räknas?

Jag har inget emot att någon trollar på flashback. Det är vad forumet hsr blivit till på senare år. Tittar man på många trådstarter ser man hur det har artat sig.
 
[X sa:
" post_id=933 time=1551870038 user_id=127]
superkuken sa:
[X sa:
" post_id=930 time=1551869188 user_id=127]
Trollar du nu här, är det här ditt trollkonto?
Frågan är rätt meningslös eftersom du inte har något sätt att verifiera svaret.

Men som jag sade så trollar jag alltid på ett seriöst sätt, och det är väl ändå argumenten och inte personen som räknas?

Jag har inget emot att någon trollar på flashback. Det är vad forumet hsr blivit till på senare år. Tittar man på många trådstarter ser man hur det har artat sig.
Vissa troll är ju värre än andra, hittade denna på flashback; https://imgoat.com/uploads/74ad4786c3/203471.jpg
 
Jag är själv medlem på Flashback, även om jag använder ett helt annat användarnamn där. Har varit flashbackare i över 10 års tid. Inte en enda gång har jag fått någon varning eller avstängning. Eller andra konsekvenser, som exempelvis att en tråd har blivit papperskorgad. TS nämnde ju att det har hänt att TS’ trådstarter har hamnat i papperskorgen för att trådarna har spårat ut efter 30 inlägg. Tolkar det som om det inte behöver vara TS’s fel.

TS nämner också rapporteringar, men det behöver inte leda någonvart. Jag vet exempelvis att meningsmotståndare har rapporterat flertal av mina inlägg, av olika anledningar. Man kan ju bland annat se det om man försöker rapportera sina egna inlägg (inte för att jag har velat göra det). Kollade upp det vid några tillfällen av ren nyfikenhet, då jag fick PM från olika användare som påstod att de hade rapporterat mig. Men mina inlägg finns fortfarande kvar.

Det är inte särskilt svårt att vara skötsam på Flashback.

[X sa:
" post_id=928 time=1551868231 user_id=127]Dom har börjar bli försiktiga med att varna och banna. Kvaliteten och skribenterna har blivit mycket färre. Du ser ju själv där att många erkänt att dom gått över till reddit. Nu försöker flashback behålla skitanvändarna som är kvar.

Jag har varit flashbackare i över 10 års tid. Visst har jag märkt vissa förändringar. Bland annat flertal användare som förr var aktiva skribenter, men som nu inte har varit inloggade de senaste åren. Folk kommer och går. Men jag tycker faktiskt inte att de har blivit slappare och försiktigare när det gäller att varna och banna medlemmar. Inte heller anser jag att det bara är skitanvändare kvar. Visst finns det en del sådana, men det fanns det redan för 10 år sedan. Samma sak med skitinlägg som håller låg kvalitet. Det är inget nytt. Men de värsta inläggen (de som håller låg kvalitet) brukar försvinna relativt fort. Åtminstone i de forumsdelar som jag brukar besöka. Samtidigt finns det fortfarande en del kunniga och bra medlemmar kvar, sådana som håller god ton och god kvalitet. Vars inlägg jag faktiskt kan uppskatta, även om jag inte alltid håller med dem.
 
Jag kan inte säga det ena och det andra men som nu, har jag valmöjligheter så undviker jag helst Flashback av många orsaker. Jag gillar inte språkbruket, forumet erbjuder längre inte lika mycket information som den gjorde för många år sen. Allt ska handla om invandring numera på forumet. Inget fel att man tar upp frågan men det börjar bli tröttsamt till slut. Ska man läsa något i tråden aktuella brott och kriminalfall så dröjer det inte mindre en 2 inlägg innan någon kommenterar: Är det en blatte som dött? En blatte mindre. Så är det varje gång ett nytt ämne dyker upp i aktuella brott o kriminalfall, det har inte blivit bättre.

En medlem har skapade precis om det för 4 år sen: Jag föreslår att användare som i princip enbart ägnar sig åt att posta inlägg som fokuserar på etnicitet och invandring i kriminaltrådarna bör varnas och stängas av vid ohörsamhet.

Det har 4 år, har det blivit bättre? Nej värre.
 
Jag vet inte när jag behöver Flashback? Har jag frågor gällande bil så vänder jag mig till garaget, om det rör sig om IT blir det swecklockers och mer än så behöver jag inte. Vill jag bara skriva funkar friaordet lika bra.
 
lingonsylt sa:
Jag kan inte säga det ena och det andra men som nu, har jag valmöjligheter så undviker jag helst Flashback av många orsaker. Jag gillar inte språkbruket, forumet erbjuder längre inte lika mycket information som den gjorde för många år sen. Allt ska handla om invandring numera på forumet. Inget fel att man tar upp frågan men det börjar bli tröttsamt till slut. Ska man läsa något i tråden aktuella brott och kriminalfall så dröjer det inte mindre en 2 inlägg innan någon kommenterar: Är det en blatte som dött? En blatte mindre. Så är det varje gång ett nytt ämne dyker upp i aktuella brott o kriminalfall, det har inte blivit bättre.

En medlem har skapade precis om det för 4 år sen: Jag föreslår att användare som i princip enbart ägnar sig åt att posta inlägg som fokuserar på etnicitet och invandring i kriminaltrådarna bör varnas och stängas av vid ohörsamhet.

Det har 4 år, har det blivit bättre? Nej värre.

Allt på Flashback handlar dock inte om invandring. Jag tror jag är ganska skonad från det, då jag inte läser trådar i exempelvis Aktuella brott och kriminalfall (som du nämner) eller Integration och invandring. Det beror inte på att jag vill slippa läsa om invandring i varenda tråd, utan det handlar mer om bristande intresse att läsa och diskutera sådana ämnen. Men det är mycket möjligt att diskutera annat utan att invandrare/invandring ens kommer på tal.

Allt språkbruk är inte så satans hemskt, heller.
 
Inte allt men nästan, vilka tror du hänger för det mesta på flashback?

Var och varannan tråd handlar ju om invandring på det här forumet. Har ni tips på andra svenska bra forum för oss som inte tycker att allt är invandrarnas fel?

Är flashback en högerextrem sajt?

Två ämnen som andra har reagerat på. Tror du på bara tillfällighet?
Flashback är säkert mycket bra forum att hänga på men jag skulle aldrig ändå vilja att mina barn, sambo vilja läsa där någon gång. Det är inte rumsrent.
 
Får Janne son till Axel syn på det här kommer han bli ledsen. Det är Jan som har skickat mig hit, han säger ni ska ta det lugnt annars kommer han ta hit yttrandefrihet. Det på riktigt också.
 
[X sa:
" post_id=933 time=1551870038 user_id=127]
Jag har inget emot att någon trollar på flashback. Det är vad forumet hsr blivit till på senare år. Tittar man på många trådstarter ser man hur det har artat sig.
Jag har hängt på Flashback i många år, och klagomålen om hur det blivit på sistone och hur allt var bättre förr var lika vanliga då som nu.
 
lingonsylt sa:
Flashback är säkert mycket bra forum att hänga på men jag skulle aldrig ändå vilja att mina barn, sambo vilja läsa där någon gång. Det är inte rumsrent.
Att man inte vill att ens barn hänger där är förståeligt, men om du har åsikter om din sambo i den frågan säger det en del om dina värderingar.
 
På tal om Flashbacks ekonomi som en annan tagit upp tidigare, det ser inte ljust ut för Flashback. Som sista försöket har Flashback tagit fram ett program som man ska installera och klicka på så att forumet kan tjäna mer pengar. Stackars dom som redan anonserar och blir blåsta. Flashback har alltid varit ett skumt forum och kommer gå till graven som ett destruktivt forum. Ingen annan tjänar på att göra ett sånt program än dom själva.
https://kemmet3.wixsite.com/helpflashback
http://www.bilddump.se/bilder/20190313020527-2a00:801:240:301f:ace1:f84e:e9d7:241d.jpeg

Vill ni kan ni ställa frågan på Flashback varför dom vill blåsa sina anonsörer.
 
Smaug sa:
På tal om Flashbacks ekonomi som en annan tagit upp tidigare, det ser inte ljust ut för Flashback. Som sista försöket har Flashback tagit fram ett program som man ska installera och klicka på så att forumet kan tjäna mer pengar. Stackars dom som redan anonserar och blir blåsta. Flashback har alltid varit ett skumt forum och kommer gå till graven som ett destruktivt forum. Ingen annan tjänar på att göra ett sånt program än dom själva.
https://kemmet3.wixsite.com/helpflashback
http://www.bilddump.se/bilder/20190313020527-2a00:801:240:301f:ace1:f84e:e9d7:241d.jpeg

Vill ni kan ni ställa frågan på Flashback varför dom vill blåsa sina anonsörer.

Jo, det där verkar ju jävligt legit. Känner mig rätt säker på att det är du som skapat både sidan och bilden. Varför i helsike skulle det programmet ligga där istället för under deras egen domän?
 
Smaug sa:
På tal om Flashbacks ekonomi som en annan tagit upp tidigare, det ser inte ljust ut för Flashback. Som sista försöket har Flashback tagit fram ett program som man ska installera och klicka på så att forumet kan tjäna mer pengar. Stackars dom som redan anonserar och blir blåsta. Flashback har alltid varit ett skumt forum och kommer gå till graven som ett destruktivt forum. Ingen annan tjänar på att göra ett sånt program än dom själva.
https://kemmet3.wixsite.com/helpflashback
http://www.bilddump.se/bilder/20190313020527-2a00:801:240:301f:ace1:f84e:e9d7:241d.jpeg

Vill ni kan ni ställa frågan på Flashback varför dom vill blåsa sina anonsörer.

Flera andra som spår att Flashback tar sina sista andetag.

flashback.org/t3026967

Vad ska moderatorn på Flashback som är medlem här under ett namn som superkuken göra nu? :lol:
 
superkuken sa:
Jo, det där verkar ju jävligt legit. Känner mig rätt säker på att det är du som skapat både sidan och bilden. Varför i helsike skulle det programmet ligga där istället för under deras egen domän?

Kan du bara förklara för oss varför du blir så hetsig när sanningen kommer upp om Flashback? Jag kan slå vad om att det är Flashback som gjort programmet. Kanske du?
 
FBspararIP sa:
Kan du bara förklara för oss varför du blir så hetsig när sanningen kommer upp om Flashback? Jag kan slå vad om att det är Flashback som gjort programmet. Kanske du?
Speciellt hetsig är jag väl inte? Jag är jättelugn. Bara för att få det avklarat så kan jag säga att jag inte förnekar att det kan vara så att Flashback har en agenda. Det är möjligt att det är så. Har bara inte märkt det själv, och de "bevis" som läggs fram är oftast rätt bristfälliga.

Och det där programmet. Kan du svara på varför det i så fall ligger på en extern sida, och dessutom på en ganska suspekt sådan?

Om det nu vore jag som hade skapat programmet, varför skulle jag då i den här tråden misstänkliggöra det?

Testade dessutom filen här: https://www.virustotal.com/#/file/a2dff52668e2cbe722b3b50fa666c4e79b8c18a783eecb96585dbb6ad853349f/detection och den verkar lite suspekt. Även om det nu är uppenbart för alla som är tillräckligt intelligenta för att torka sig i röven när de har bajsat att man inte bör ladda hem filen och köra den så vill jag varna övriga delen av befolkningen.

Känns rätt uppenbart att det antingen är någon som aktivt försöker smutskasta Flashback eller helt enkelt bara har för mycket fritid. Finns absolut ingenting som tyder på att det är Flashback som gett ut programmet. Finns ingen tråd om det på forumet och det står ingenting om det på flashback.se
 
superkuken sa:
Speciellt hetsig är jag väl inte? Jag är jättelugn. Bara för att få det avklarat så kan jag säga att jag inte förnekar att det kan vara så att Flashback har en agenda. Det är möjligt att det är så. Har bara inte märkt det själv, och de "bevis" som läggs fram är oftast rätt bristfälliga.



Hade du tänkt att det skulle ligga på Flashback, hej kära medlemmar kan ni vara snälla och ladda ner programmet och klicka på det som genererar oss pengar från annonsörerna. Annonsörerna är omedvetna om det, gör det snygg mvh Flashback. :lol:

Om det nu vore jag som hade skapat programmet, varför skulle jag då i den här tråden misstänkliggöra det?

Testade dessutom filen här: https://www.virustotal.com/#/file/a2dff52668e2cbe722b3b50fa666c4e79b8c18a783eecb96585dbb6ad853349f/detection och den verkar lite suspekt. Även om det nu är uppenbart för alla som är tillräckligt intelligenta för att torka sig i röven när de har bajsat att man inte bör ladda hem filen och köra den så vill jag varna övriga delen av befolkningen.

Du är inte så gammal att förstå va? Förresten, läst senaste på Flashback om deras driftkostnader? :lol:
 
FBspararIP sa:
Du är inte så gammal att förstå va? Förresten, läst senaste på Flashback om deras driftkostnader? :lol:
Jag noterar att du bara tänker prata runt det hela och inte svara på motfrågor så jag ser ingen anledning att diskutera mer med dig.
 
superkuken sa:
Jag noterar att du bara tänker prata runt det hela och inte svara på motfrågor så jag ser ingen anledning att diskutera mer med dig.

Jag har svarar på dina frågor, men du vill inte höra det jag säger. Vi kommer inte långt.
 
Topp