Flashback vs Friaordet

Är det någon som inte sett vad som står på sidan regler på Flashback?
Den här lilla texten

Hur många är det som inte känner till att Flashbacks admin tog det från forumet exilen när det lades ner? https://web.archive.org/web/20011105133052/http://www.exilen.nu/info/yfrihet.htm
"19:e artikeln om de mänskliga rättigheterna"
Båda forumen har kopierat det från FNs deklaration om mänskliga rättigheter och det står både i ditt citat och på sidan du länkar, dumskalle....
 
"19:e artikeln om de mänskliga rättigheterna"
Båda forumen har kopierat det från FNs deklaration om mänskliga rättigheter och det står både i ditt citat och på sidan du länkar, dumskalle....

Men exilen var först med det att "kopiera". Samma sak med "yttrandefrihet" som du också ser. Admin på Flashback ändrade bara lite på sloganet.
 
Men exilen var först med det att "kopiera". Samma sak med "yttrandefrihet" som du också ser. Admin på Flashback ändrade bara lite på sloganet.
Tror du att exilen var först i världen med att klistra in FNs deklaration om mänskliga rättigheter? Vilken konstig teori och ännu konstigare kritik. Vad spelar det för roll om ett annat forum hade samma text egentligen?
 
Janne och hans medkumpaner inhämtar uppgifter om andra personer via MrKoll, eniro,se med flera på nätet samt hos folkbokföringsmyndigheten och andra myndigheter.och då är det inte något snack om saken om hur lättvindligt folk inne på Flashback har lyckats få ut personuppgifter som gäller "Kent" och "Skelettkvinnan" som de dag och natt tjötar om inne på "Hatgrupps tråden" för dessa uppgifter finns redan utlagd på MrKoll,Eniro.se,Hitta.se. med flera Sen att flertal medlemmar har lyckats via förfrågningar hos polisen och åklagarmyndigheterna få ut FUP som gäller flertal brott och även nyanmälda brott som de lägger upp på forumet och delar med sig av i samband med diskussioner inne på flertal trådar som handlar om brott och på samtliga FUP-ar och övriga domstolsprotokoll som de begär ut finns känsliga uppgifter om BO och GM och vittnen med flera. Man kan undra om polisen och åklagarmyndigheten har gett privatpersoner lov att begära ut såna uppgifter eller ej ? Frågan är om inte MrKoll och de sidor som har lagt ut "Skelettkvinnans" uppgifter på nätet kommer bli föremål för rättslig prövning eftersom "Skelettvinnan" har ID-skyddade uppgifter.

Med tanke på att det sker en sekretessprövning varje gång någon begär ut domar och förundersökningar, så är det i regel okej att lägga ut de offentliga handlingar som man får ut. De handlingar som skyddas av sekretess får man ju inte ut. Läste även vad som gällde på Lawline, och i regel får man även publicera den typen av handlingar på internet -> https://lawline.se/answers/vad-galler-vid-publicering-av-domar-och-forundersokning-pa-internet

Sedan kan man ju diskutera huruvida det är lämpligt att publicera sådana handlingar på ett internetforum, eller inte. Men det är en helt annan diskussion.

Kvinnan som du pratar om, hon dyker inte upp på sådana sidor. Så det borde inte bli någon rättslig prövning? Om du nu har sett skyddade personuppgifter läggas ut på sådana sidor, anmäl det och begär att det plockas bort. Men just hennes personuppgifter bör du inte kunna hitta på mrkoll och liknande.
 
Med tanke på att det sker en sekretessprövning varje gång någon begär ut domar och förundersökningar, så är det i regel okej att lägga ut de offentliga handlingar som man får ut. De handlingar som skyddas av sekretess får man ju inte ut. Läste även vad som gällde på Lawline, och i regel får man även publicera den typen av handlingar på internet -> https://lawline.se/answers/vad-galler-vid-publicering-av-domar-och-forundersokning-pa-internet

Sedan kan man ju diskutera huruvida det är lämpligt att publicera sådana handlingar på ett internetforum, eller inte. Men det är en helt annan diskussion.

Kvinnan som du pratar om, hon dyker inte upp på sådana sidor. Så det borde inte bli någon rättslig prövning? Om du nu har sett skyddade personuppgifter läggas ut på sådana sidor, anmäl det och begär att det plockas bort. Men just hennes personuppgifter bör du inte kunna hitta på mrkoll och liknande.
Nej, man får inte utan vidare lägga ut offentliga dokument om de innehåller personuppgifter.
 
Gäller de med utgivningsbevis som idag få lägga ut personuppgifter. Lexbase är ett exempel...

Hur då gäller de med utgivningsbevis? Om dom som redan har utgivningsbevis inte längre kommer få publicera eller rättare sagt sälja så kommer det bli ännu jobbigare för siter som till exempel Friaordet att dela domar eller FUP:ar hur som helst. Lagen kommer regleras för siter som mr.koll och kommer gå neråt i ledet.
 
Gäller de med utgivningsbevis som idag få lägga ut personuppgifter. Lexbase är ett exempel...
? Jag menar sparar de IP per användarkonto? Att de kan se IP på alla som går in på flashback.org vet alla, om de inte kunde det så hade sidan inte kunnat gå att nå. Det är om de sparar IP per användarkonto som är intressant.
 
Hur då gäller de med utgivningsbevis? Om dom som redan har utgivningsbevis inte längre kommer få publicera eller rättare sagt sälja så kommer det bli ännu jobbigare för siter som till exempel Friaordet att dela domar eller FUP:ar hur som helst. Lagen kommer regleras för siter som mr.koll och kommer gå neråt i ledet.
Varför vill ni dela FUP:ar och domar? Det är ju bl.a det som är fel med Flashback så varför vill ni bli mer som Flashback?
 
Varför vill ni dela FUP:ar och domar? Det är ju bl.a det som är fel med Flashback så varför vill ni bli mer som Flashback?
Jag är inte online mycket på Friaordet men läser lika mycket som du gör på Friaordet offline. Jag känner mycket väl till att du är en avstängd troll till flera konton och ditt riktiga namn börjar på R.

Har jag sagt att vi vill dela FUP:ar här på Friaordet, visa mig att jag har sagt det troll R.
 
Jag är inte online mycket på Friaordet men läser lika mycket som du gör på Friaordet offline. Jag känner mycket väl till att du är en avstängd troll till flera konton och ditt riktiga namn börjar på R.

Har jag sagt att vi vill dela FUP:ar här på Friaordet, visa mig att jag har sagt det troll R.
"så kommer det bli ännu jobbigare för siter som till exempel Friaordet att dela domar eller FUP:ar hur som helst."
Du presenterar ju detta som om det kommer att vara ett problem för Friaordet. Varför skulle det vara det? Om du inte tycker det, vad var då syftet med att nämna just Friaordet?
 
"så kommer det bli ännu jobbigare för siter som till exempel Friaordet att dela domar eller FUP:ar hur som helst."
Du presenterar ju detta som om det kommer att vara ett problem för Friaordet. Varför skulle det vara det? Om du inte tycker det, vad var då syftet med att nämna just Friaordet?
Här inne kommer vi absolut inte att syssla med sina saker som att dela förundersökningsprotokoll och domstolsprotokoll för sånt tar vi avstånd ifrån här inne på friaordet. Vi har inte sagt något om att vi ska börja dela vare sig förundersökningsprotokoll och domstolsprotokoll här inne på friaordet som de ofta gör på Flashback ,och när vi diskuterar sånt här inne så gör vi bara för att reagera på att det är helt onödigt och störande som sker inne på Flashback och vissa andra forumsidor att dela förundersökningsprotokoll och domstolsprotokoll för vi tror inte att vare sig polismyndigheten och åklagarmyndigheten blir så glada över att det ständigt sker sådant inne på Flashback och andra diskussionsforumsidor på nätet , för sådant kan ju bidra till att störa polisens och åklagarmyndigheternas utredningsjobb för att klara upp brott.
 
Senast ändrad:
Nej, man får inte utan vidare lägga ut offentliga dokument om de innehåller personuppgifter.
Och sen tror jag inte att polisen och åklagarmyndigheten är så glad om folk slänger upp fupar och domstolsprotokoll inne på forumsidor
och de gillar nog inte heller att folk stör polisens utredningsjobb genom att gå in att leka privatdeckare på forumsidor.
 
Janne Axelsson är en sån sjuk person att det är helt fel att ha han ute i samhället. Själv loggar Janne in på någon av sina adminkonto, nu har han loggat in på admin och bannar medlemmar. Är det kul när jag avslöjar dig Janne? Så länge du inte respekterar andra kommer du få dubbelt tillbaka. Jag har fått kännedom om att Janne även försöker avslöja min identitet men inget kommer förändra mig Janne. Skriver för att jag vet du att läser här på Friaordet varje dag Jan Axelsson. Jag kan göra livet väldigt surt för dig Janne, försök respektera människor, tro inte att du sitter så säkert där du gör. det är väldigt enkelt att hitta dig, vill du att jag skriver det Janne? Du kan ju skriva på ditt hatforum att det är ok så skriver jag mer än gärna hur lätt det är att hitta dig Janne. Du är för fan 53 år gammal och beter dig som en liten snorunge din lilla pedofil.
 
Jag har fått kännedom om att Janne även försöker avslöja min identitet men inget kommer förändra mig Janne.
Om ni inte känner er säkra i er anonymitet när ni skriver om viktiga saker är det troligen säkrare att skriva så att folk vet vilka ni är. Jag vet att det är svårt för folk att tro på, men det finns en grupp, eller flera, som aktivt söker efter folk på internet som skriver om saker dom inte gillar, och i värsta fall försvinner/dör dessa för eller senare, i bästa fall blir dom spionerade på/trakasserade. Dom både hänger på flashback för att hitta offer och har högst troligt koppling till dom som styr där.

Polis och myndigheter är verkligen inte dom värsta som flashback ger information till. Och om man skriver om viktiga saker anonymt på nätet och sedan dör plötsligt, så är det ingen som vet varför ni dött.

Tro vad ni vill, men det är sant.
 
Janne Axelsson är en sån sjuk person att det är helt fel att ha han ute i samhället. Själv loggar Janne in på någon av sina adminkonto, nu har han loggat in på admin och bannar medlemmar. Är det kul när jag avslöjar dig Janne? Så länge du inte respekterar andra kommer du få dubbelt tillbaka. Jag har fått kännedom om att Janne även försöker avslöja min identitet men inget kommer förändra mig Janne. Skriver för att jag vet du att läser här på Friaordet varje dag Jan Axelsson. Jag kan göra livet väldigt surt för dig Janne, försök respektera människor, tro inte att du sitter så säkert där du gör. det är väldigt enkelt att hitta dig, vill du att jag skriver det Janne? Du kan ju skriva på ditt hatforum att det är ok så skriver jag mer än gärna hur lätt det är att hitta dig Janne. Du är för fan 53 år gammal och beter dig som en liten snorunge din lilla pedofil.
"Är det kul när jag avslöjar dig Janne?" Vad menar du? Är det ett "avslöjande" att berätta att han har loggat in och bannat medlemmar? Det är en aktivitet som per definition är offentlig, är det vad du kallar ett "avslöjande"? 😂
 
Janne Axelsson är en sån sjuk person att det är helt fel att ha han ute i samhället. Själv loggar Janne in på någon av sina adminkonto, nu har han loggat in på admin och bannar medlemmar. Är det kul när jag avslöjar dig Janne? Så länge du inte respekterar andra kommer du få dubbelt tillbaka. Jag har fått kännedom om att Janne även försöker avslöja min identitet men inget kommer förändra mig Janne. Skriver för att jag vet du att läser här på Friaordet varje dag Jan Axelsson. Jag kan göra livet väldigt surt för dig Janne, försök respektera människor, tro inte att du sitter så säkert där du gör. det är väldigt enkelt att hitta dig, vill du att jag skriver det Janne? Du kan ju skriva på ditt hatforum att det är ok så skriver jag mer än gärna hur lätt det är att hitta dig Janne. Du är för fan 53 år gammal och beter dig som en liten snorunge din lilla pedofil.
Pedofil-janne ligger bakomsamtliga adminkontona Admin1, Admin2, Admin3, Admin4 och Admin5 inne på Flashback .Kontot Admin 1 använder Jan Axelsson mest aktivast av när han bannar medlemmar på helt grundlösa påståenden och kontona Admin 1,Admin2,Admin3,Admin4,Admin 5 använder Jan Axelsson när han tillsammans med sina kumpaner Robin Jansson,Moralhora,BigFatConey med flera fortsätter att hålla låda inne på sin hatgruppstråd om den ständige pensionerade gubben som nämns Kent och Sveriges mest omtalade kvinna som benämns som skelettkvinnan som han själv skapade den 3 juni 2019 för 3 år sedan Samma Jan Axelsson startade upp hatgruppstrådarna del2,del3,del4 och del5 som sedan slogs samman och fusionerades till en och samma stor hatgruppstråd i slutet av 2019 .
 
Topp