Forza Jimmie Åkesson Forza SD

Jag gillar det jag sett av Marcus Allard


Har inte så bra koll på de här..
Med
Afs
Skall läsa igenom allt.
 
Örebropartiet verkar riktigt vettiga måste jag få säga.
De tar upp saker jag gillar.
Tjänstemannaansvar, politikers löner, och sådant skit de håller på med. Våra politiker som påstår att de tar hand om oss samtidigt som de petar tänderna med en tandpetare av guld.
Örebropartiet är vettigt, men de riktar in sig specifikt på Örebro, eller hur ?
Dem skulle jag kunna tänka mig att rösta på, men jag är rädd att de om de blev större och ett parti i riksdagen skulle de själva bli som dem de ogillar och de kanske själva skulle tycka om att få över 100000 kronor i lön varje månad. Ha fri tandvård samt också till hela familjen.
Nu ska jag kolla in de andra får se vad de har att erbjuda.
 
AFS hade också många bra punkter.
Men de skrev någonstans att politiker bestämmer sina egna löner. Det är inte helt sant.
Staten är deras arbetsgivare och staten avgör vem som skall tjäna vad.
Min fråga är egentligen. Vem är staten ?
AFS ville även liksom NMR ha en slags återvändningspolitik.
Hur skall det gå till. Vem skall få vara kvar eller inte. De som vill vara kvar. Vad gör man med dem ?
NMR vill ha hedersmedborgare t.e.x, vem vill vara det ? Vill någon vara en hedersmedborgare?

Jag visste inte att det fanns så många andra partier som vill ha tjänstemannaansvar.
Det hör jag inte ett ljud ifrån av de etablerade partierna. Varken V, L,S,M,C,KD. SD vet jag inte riktigt om har det som en punkt. Det kanske någon här inne vet.

Politiker tar inte ansvar och ger ansvaret till tjänstemän som heller inget ansvar har.
En röra utan dess like.
 
AFS hade också många bra punkter.
Men de skrev någonstans att politiker bestämmer sina egna löner. Det är inte helt sant.
Staten är deras arbetsgivare och staten avgör vem som skall tjäna vad.
Min fråga är egentligen. Vem är staten ?
AFS ville även liksom NMR ha en slags återvändningspolitik.
Hur skall det gå till. Vem skall få vara kvar eller inte. De som vill vara kvar. Vad gör man med dem ?
NMR vill ha hedersmedborgare t.e.x, vem vill vara det ? Vill någon vara en hedersmedborgare?

Jag visste inte att det fanns så många andra partier som vill ha tjänstemannaansvar.
Det hör jag inte ett ljud ifrån av de etablerade partierna. Varken V, L,S,M,C,KD. SD vet jag inte riktigt om har det som en punkt. Det kanske någon här inne vet.

Politiker tar inte ansvar och ger ansvaret till tjänstemän som heller inget ansvar har.
En röra utan dess like.
Håller med om allt du skriver.
Vem vet kanske Örebropartiet kan spridas över hela landet.
AFS
 
Medborgelig Samling samt Örebro partiet är nog de partier som tilltalar mig bäst, men det finns bra punkter inom alla partier.
Jag skulle vilja plocka punkter från alla partier och använda det i ett nytt parti, men självklart också komma med egna punkter.
En punkt jag skulle ta med är att invandring skall bestå utav hårdare regler. Till exempel en prövotid på minst 10 år. Den som gör större kriminella handlingar skall absolut inte vara kvar i Sverige. Sverige skall inte behålla någon som gör grova övergrepp mot svensk lag.Mot folket egentligen.
Finns mer punkter vad gäller många andra saker jag skulle ha med i mitt parti.
Jag skulle även lyssna på folket. Det vill säga. Känna mitt folk. Tala för mitt folk. Vara deras röst. Ta med folkets vilja i olika punkter för det är väl det svenska folket jag ska verka för.
 
Medborgelig Samling samt Örebro partiet är nog de partier som tilltalar mig bäst, men det finns bra punkter inom alla partier.
Jag skulle vilja plocka punkter från alla partier och använda det i ett nytt parti, men självklart också komma med egna punkter.
En punkt jag skulle ta med är att invandring skall bestå utav hårdare regler. Till exempel en prövotid på minst 10 år. Den som gör större kriminella handlingar skall absolut inte vara kvar i Sverige. Sverige skall inte behålla någon som gör grova övergrepp mot svensk lag.Mot folket egentligen.
Finns mer punkter vad gäller många andra saker jag skulle ha med i mitt parti.
Jag skulle även lyssna på folket. Det vill säga. Känna mitt folk. Tala för mitt folk. Vara deras röst. Ta med folkets vilja i olika punkter för det är väl det svenska folket jag ska verka för.

Tycker det låter som om du skall rösta på SD i så fall.
Annars finns ju det nya Islamistiska partiet Nyans.
 
Tycker det låter som om du skall rösta på SD i så fall.
Annars finns ju det nya Islamistiska partiet Nyans.
Man vill skapa splittring i våra röster, bäst vore om vi alla diskuterade saken och hittar det bästa partiet och röstar likadant. Om vi inte gör det kommer det tyvärr sluta med att "nyans" vinner.
 
Jag kommer aldrig berätta vad jag röstar på men jag tror inte blankröster räknas längre? Välj det som är minst sämst?
Vad är problemet med att säga vad man röstar på? Känns som en psyop med syfte att inte ena folket.
 
Vad är problemet med att säga vad man röstar på? Känns som en psyop med syfte att inte ena folket.
Sara berättar vad hon känner är viktigt och det låter som att SD är rätt parti för henne. Om någon frågar mig vad jag tycker är bra för ett samhälle kan jag berätta det. Sverige är ett förvirrat litet land som kommer att styras av Islamister inom 20-30 år. Och Svensken betalar för det...
Vad tror du jag röstar?
 
Sara berättar vad hon känner är viktigt och det låter som att SD är rätt parti för henne. Om någon frågar mig vad jag tycker är bra för ett samhälle kan jag berätta det. Sverige är ett förvirrat litet land som kommer att styras av Islamister inom 20-30 år. Och Svensken betalar för det...
Vad tror du jag röstar?
SD?

SD vill väl ha vaccinpass?

Jag undrar mest bara varför idén ens finns att det skulle vara nått dåligt att säga vad man röstar på?

Sverige är ett förvirrat litet land som kommer att styras av Islamister inom 20-30 år.
"kan" komma att styras av islamister. Ta inte ut förlusten i förskott.
 
SD?

SD vill väl ha vaccinpass?

Jag undrar mest bara varför idén ens finns att det skulle vara nått dåligt att säga vad man röstar på?


"kan" komma att styras av islamister. Ta inte ut förlusten i förskott.
Jag är uppvuxen i en tid där man pratar om idéer inte vad man röstar på.
Jag har haft vaccin pass i 30 år, många länder kräver det för inresa.
Ja jag vet att det här är ett nytt vaccin och jag är emot att tvinga folk att ta det även om jag är vaccinerad.
Man får välja det minst sämsta partiet och det vore bra om så många som möjligt röstade Sverige vänligt.

Du har helt rätt i "kan". men jag gissar att du vet vad jag syftar på och att det handlar om nummer.
 
Jag är uppvuxen i en tid där man pratar om idéer inte vad man röstar på.
Jag har haft vaccin pass i 30 år, många länder kräver det för inresa.
Ja jag vet att det här är ett nytt vaccin och jag är emot att tvinga folk att ta det även om jag är vaccinerad.
Man får välja det minst sämsta partiet och det vore bra om så många som möjligt röstade Sverige vänligt.

Du har helt rätt i "kan". men jag gissar att du vet vad jag syftar på och att det handlar om nummer.
Men dom här vaccinpassen handlar såklart inte bara om resa utan kommer börja smått och eskalerar in i vansinne.

Ska man prata om bara idéer så är det bäst man också röstar på bara enskilda idéer. Folk behöver enas för att få förändring.

Ja jag vet vad du menade, men jag rättar för jag tycker det är viktigt att hålla glöden vid liv.
 
Men dom här vaccinpassen handlar såklart inte bara om resa utan kommer börja smått och eskalerar in i vansinne.

Ska man prata om bara idéer så är det bäst man också röstar på bara enskilda idéer. Folk behöver enas för att få förändring.

Ja jag vet vad du menade, men jag rättar för jag tycker det är viktigt att hålla glöden vid liv.
Håller med om allt det där.
Men jag tror man får hitta ett parti med flest saker man gillar och rösta på det.
Jag kan tänka mig fler folk omröstningar vid större nya frågor man att folk skulle vara tillräckligt utbildade att kunna sätta sig in i varje fråga tror jag inte på.
Men.
 
Håller med om allt det där.
Men jag tror man får hitta ett parti med flest saker man gillar och rösta på det.
Jag kan tänka mig fler folk omröstningar vid större nya frågor man att folk skulle vara tillräckligt utbildade att kunna sätta sig in i varje fråga tror jag inte på.
Men.
Visst visst, men folk är inte utbildade nog att ens sätta sig in i partierna dom röstar på, så jag tar hellre den risken. Och att man kan ju knappast tycka politikerna i dagens läge är insatta, dom är säkert insatta men gör fel med flit, folket hade nog inte röstat för vindkraft och massinvandring. Men bäst vore väl nått röstnings körkort.

Det är ju lättare att sätta sig in i en fråga än i vilket parti som är bäst.
 
Visst visst, men folk är inte utbildade nog att ens sätta sig in i partierna dom röstar på, så jag tar hellre den risken. Och att man kan ju knappast tycka politikerna i dagens läge är insatta, dom är säkert insatta men gör fel med flit, folket hade nog inte röstat för vindkraft och massinvandring. Men bäst vore väl nått röstnings körkort.

Det är ju lättare att sätta sig in i en fråga än i vilket parti som är bäst.
Röstnings pass. Kanske man kan kombinera det med vaccinationen? Bara vaccinerade får rösta. (skämt)

Tycker man skall ha ett test vid 25 års ålder för att få rösta ja.
 
Right. Fattar vad du menar och håller med.
Jag tror det är bättre att kolla vad SD själva säger och inte andra om dem. Folk säger massor med extremt och det är svårt att veta vad som är sant. Turkar är väl oftast väldigt stolta och nationalistiska?

Jag lyssnar faktiskt på vad SD säger, gjort det ett tag nu. Jag har inte haft dövörat genom åren direkt.
Alla etniciteter är stolta och för de mesta nationalistiska.
 
Jag har inte röstat på SD, men jag tycker att Jimmy är bra, var dock bättre i början. Nu tycker jag att han har blivit mer och mer PK.
Rättat sig i ledet. Jag tyckte mer om Jimmy när han var hård mot de hårda.
Jag gav en blankröst i förra valet. Ville inte offra min röst åt någon.


Kan du fatta kort vad du har märkt eller ser då och nu med Jimmie? Vad är mer PK nu för innan, hur har han rättat sig in i ledet?
 
Topp